Mannatural Raw Vegan restaurant, Budapest

 2012-06-27    12:28:13   av:Linda
Innan vi åkte till Budapest hade jag redan kollat upp veganska och vegetariska restauranger, så att vi skulle slippa oroa oss över att hitta någonstans att äta när vi väl var där. Jag har inte egentligen ätit raw food tidigare, så Mannatural var ett ställe dit jag verkligen ville gå.
 
                                                    
 
När vi kom in i restaurangen, som är liten och mysig, nere i källarplanet, var vi de första gästerna för dagen. Servicen var väldigt bra, ägaren kom med förslag om vad vi borde äta, eftersom vi själva inte riktigt visste vad vi borde pröva på, han rekommenderade oss att tugga maten ordentligt och ta det lugnt medan vi åt, och kom emellanåt och frågade vad vi tyckte och ifall vi ville ha mer av någonting. Ifall man undrade något om någon rätt förklarade han gärna hur den var gjord, eller vad den innehöll. 
 
Vi valde en "mixed plate" med lite av varje, samt två sorters tårtorsom efterrätt. Med maten fick man också deras egengjorda lemonad med citron och mynta. Maten var intressant och ny för mig på många sätt, jag gillade inte alla smakerna, men de flesta. Där fanns olika typer av röror, kex gjorda på främst frön, sallader och en ungersk specialitet som var lite lik kåldolmar (men var godare, eftersom jag inte alls är något fan av kåldolmar vanligtvis, men gillade dessa). Tårtorna vi valde till efterrätt, en med choklad och en med äpple, var fantastiska. De var inte allt för söta, men krämiga och fulla med smak.
 
 
                                
 
    
Jag rekommenderar verkligen denna restaurang för de som besöker Budapest, jag blev mer intresserad av att pröva på att göra raw food än jag har varit tidigare, och även R blev inspirerad. Jag vet inte om det är ett lika intressant ställe för den som är van vid raw food, men det löns kanske att pröva på ändå?

Vegetariska/veganska restauranger samt affärer i olika städer hittar man lättast genom Happycow, och där kan man också läsa andras recensioner av restaurangerna/affärerna.
 
- L
 ett ritstift i din rumpa

sällan man råkar på så bra service på restauranger här i landet!

 2012-06-27    21:58:12     URL: http://yllestrumpa.wordpress.com
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?