Respektlöshet i bloggvärlden

 2012-04-17    12:59:03   av:Linda
Ibland när jag tittar omkring i olika bloggar blir jag så otroligt ledsen över hur elaka och respektlösa människor är i kommentarsfälten. Människor kommenterar och rackar ner på den som driver bloggen, som om de visste allt om denna person, som om man har rätt att säga precis vad som helst till en person som valt att ha en blogg och därmed visa sidor av sig själv offentligt. Det är inget fel med att ge kritik, vi alla behöver kritik för att kunna förändras och växa, men den måste vara konstruktiv, annars sårar den bara. Och det är så intressant att människor tror sig veta allt om en bloggare genom att läsa dennes blogg, de tänker inte alls på att man kanske väljer att bara ta upp vissa sidor av sig själv i bloggen, för att de andra känns för privata eller av någon orsak inte passar in i bloggens tema.

Det är fenomenet är knappast något nytt, och det finns över hela internet, men jag blir inte mindre ledsen för det. Vad vinner människor på att vara så elaka, att racka ner på eller smutskasta andra? Känner du dig bättre om du får trycka ner någon annan litegrann? Det gör åtminstone inte jag.

- L
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?