Brist på engagemang

 2012-04-05    12:17:40   av:Linda
Jag är i en sådan period just nu att jag inte rikitgt orkar vara så engagerad i politik och samhällsfrågor som jag vanligtvis är. Så mycket händer just nu och när jag har extra tid över vill jag bara koppla av, göra något totalt onödigt. Det betyder inte att jag inte längre bryr mig, eller inte längre vill, det är bara inte det mest centrala i livet just nu. Det kommer dyka upp med stor styrka igen, det vet jag, för så gör det alltid efter sådana här perioder. Och engagemanget finns alltid där i bakhuvudet, det är något jag aldrig vill ge upp. Något jag hoppas att jag aldrig ger upp, hur gammal jag än blir och hur mitt liv än ser ut.

Jag saknar dock djurrättandet just nu. Vår grupp har nästan dött ut när medlemmarna spritt sig omkring i landet, och det är ganska sorgligt. Jag är ingen ledare, och klarar inte av att hålla i trådarna, även om jag önskar att jag vore. Så vi kunde hålla gruppen vid liv...

-
L
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?