"Aktivist"

 2012-04-23    14:33:40   av:Linda



Ordet "aktivist" anses av många vara ett ganska negativt ord, och används ibland till och med som skällsord. För mig personligen är det dock något väldigt positivt. Att vara aktivist är att våga göra något åt sådant som är fel, våga säga emot normer och försöka förändra världen till något bättre. Att vara aktivist är inte att skrika, hota och förstöra. Att vara aktivist är att höja rösten för sådana som inte kan göra det själv, eller sådant som blivit bortglömt eller försummat.

Jag är stolt över att kalla mig själv aktivist, och jag hoppas att det är något jag inte kommer att ge upp bara för att jag blir äldre och livet förändras. Jag hoppas att jag alltid kommer att vara aktiv och stå upp för det jag tror på, inte bara sätta mig ner och acceptera saker och ting som de är. För det kommer alltid att finnas något som behöver förändras, och man kan förändra, om man bara vill.

- L
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?