"The best speech you will ever hear"

 2011-10-21    14:04:48   av:Linda
Tittade på denna video igår (tack Laks för att du lade upp den), och den gav mig en hel rad av känslor. Inspiration, ilska, ledsamhet, hopplöshet... De avlöste varandra tills det kändes som en bomb skulle sprängas inom mig.

Jag har varit djurrättare och vegan i tre år, och vegetarian mer än dubbelt så länge, men ändå påverkade Garys föreläsning mig väldigt mycket. Han kan det här med att tala, utan att förfina och förändra.



Gary Yourofskys hemsida finns här.

- L
 Tomppa

Ditt inlägg rapeas av modereklam men jag rördes också mycket av talet fast jag sett massor och fick ännu mer bensin för elden innuti. Önskar man själv hade helst hälften av samma talang att tala.

 2011-10-23    10:54:01
 Linda

Tomppa: Därför använder man ad-block :D I min webbläsare syns ingen reklam alls.

 2011-10-24    17:46:31     URL: http://kipukuoleehuutamalla.blogg.se/
 Ulrika

Måste nog säga att den mannen kan tala och få en att tänka. Jag har varit vegan i ca två år och blev det främst av miljöskäl, men också av etiska principer. Efter att ha lyssnat på det här blir man bara mer och mer övertygad över att man har valt rätt.

 2011-10-26    14:49:11
 Laks - den djurrättande feministen

Jag vet - det var ett så jävla grymt tal! Jag ser det då och då, man blir otroligt inspirerad att fortsätta med vad man håller på med :D

 2011-12-08    17:17:48     URL: http://laks.webblogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?