Du kan inte rädda hela världen

 2011-11-28    19:10:29   av:Linda
Ibland har jag dagar då jag mår väldigt dåligt för att det känns som om jag inte gör tillräckligt för att göra den här världen till ett bättre ställe. Jag är inte tillräckligt aktiv med djurrättandet, jag hjälper inte andra människor så mycket som jag kanske skulle kunna, jag gör ibland dumma beslut i mitt liv... Och sådär fortsätter det inne i huvudet tills det känns som om jag försöker begrava mig själv levande.

För sanningen är ju den att jag kan inte göra allt. Jag kan inte ta hela världen på mina axlar och tro att jag kommer orka hålla den uppe. Det slutar bara med att jag inte orkar göra något alls.

Ibland nämner jag min frustration för andra. Då kommer ofta svar som "men du gör ju redan mycket, du är aktiv där och där, du är vegan, blablabla", och det enda jag kan tänka är "det räcker inte! Det är inte tillräckligt bra!", sedan inser jag att inget är tillräckligt bra. Det kommer aldrig att räcka, för man kan alltid göra något bättre än vad man gör nu.

Det viktigaste är att man gör något.

- L
 Tomppa

Vet den känslan, man kan inte rädda hela världen på en gång med tanke på hur fucked up saker är. Man ska inte bära mer än man orkar på sina axlar, och komma ihåg att även det lilla man själv är kapabel till gör allt detta steg för steg till en bättre plats för alla. Keep up the good work !.

 2011-12-04    19:06:00     URL: http://systemfelet.blogg.se/
 Daniel

Nope, tyvärr är nog inget tillräckligt bra... Men samtidigt är det på något sätt bra nog att vara vegan och vara aktiv djurrättsaktivist, tycker jag. Att man inte kan kräva mer av varken sig själv eller någon annan menar jag. För man kan inte ta alla världens problem över sina axlar...

 2012-04-16    13:37:38     URL: http://kronfjall.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?