Två dagar i huvudstaden

 2011-03-14    11:20:21   av:Linda
Tidigt på fredag morgon satte jag mig på tåget ner till Helsingfors, och sent på lördag kväll var jag hemma igen. Spenderade två trevliga dagar i huvudstaden tillsammans med älskade Kim, träffade massor av underbara människor jag hoppas få träffa igen, plankade oavsiktiligt på tåget, och tappade bort mig bland alla affärer.

Svaret på förfrågan vi fick om att flytta ner till Helsingfors blir nog ändå nej. Jag trodde nog aldrig att jag skulle längta hem till Vasa så mycket som jag faktiskt gjorde när vi satt på tåget hem. Helsingfors är trevligt i några dagar men jag skulle nog ha svårt att vänja mig vid alla människor, tågresor hit och bussresor dit. Jag är nog och förblir lite av en lantis.


Den huvudsakliga orsaken till att vi åkte till Helsingfors: att förnya pass på den Filippinska ambassaden

 

Kim darling, min partner in crime

 

Najs reklam.

 

Jag åt mat med allt för mycket chili och drack uppemot en liter vatten.

 

Kamppi

 

Uspenski katedralen. En fundering som dök upp var vem som polerar kupolerna, eftersom de blänker så otroligt?

 

På vägen hem satt vi i husdjursvagnen. Så många djur såg vi inte till, men en del fulla människor däremot.

 

- L

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?