Change the world - with music

 2011-06-09    23:03:03   av:Linda


På onsdag nästa vecka (15.6) ordnar Svenska Amnestygruppen i Vasa en välgörenhetskonsert för att fira Amnestys 50-årsjubileum. Syftet med kampanjen är främst att inspirera fler människor att agera för mänskliga rättigheter, och för tillfället fokuserar Amnestys arbete främst på romers rättigheter, våld mot kvinnor, och att ställa skyldiga parter inför rätta i Ryssland, samt med försöka få flera olika politiska fångar frigivna.

Det här är första gången jag är med och ordnar något liknande, och det har varit en småstökig upplevelse för mig eftersom jag inte haft på klart vad allt som behöver fixas och hur vi ska hinna få det klart i tid, men som tur är finns det människor i vår lilla grupp som har varit med tidigare, och nu är allt fixat, förutom en del pr och konserten i sig själv. Det är fortfarande smånervöst, men jag håller tummarna och tänker göra mitt bästa för att allt ska gå vägen, att människor kommer, och att det blir en trevlig kväll med bra musik.

- L
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?