Nackdelarna med att dela kök med 3 för mig okända ungdomar:

 2010-10-05    14:21:46   av:Linda


1. Ingen städar efter sig
Istället städar jag efter alla, eftersom jag inte klarar av att laga mat på en grisig köksbänk. Hur hygieniskt är det egentligen? Dammsugit har nästan ingen annan gjort under det år jag bott här heller.

2. Andra slänger ens mat/tar ens saker
En del av mina öppnade förpackningar, som jag sparat till följande, eller därpå följande, dag har blivit slängda, min ena diskborste stulen och använd till vem vet vad (den hittades sedan i inte så trevligt skick), min ena kastrull blev använd utan lov och jag blev tillfälligt av med min ena tallrik.

3. Man kan inte laga mat när man vill
Vilket är logiskt, eftersom andra också vill laga mat, men ändå irriterande om man är väldigt hungrig eller har bråttom.

4. Man hålls vaken om nätterna för att människor inte förstår att de bör hålla ljudnivån nere
Har bara hänt några få gånger, men inte blir man glad när människor sitter nästan precis utanför ens dörr och skrattar och tjattrar långt efter midnatt när man ska upp sju morgonen därpå.

- L
 Tomppa

Been there, done that. Faktist ganska grym upplevelse ti bo i boxlägenhet. Di ja dela box me for flytta mittiallt ut utan att nämn. Eftersom di hadd lämna all mat kvar anto ja bar di va på reso men sen efter 3 vekor konstatera ja eva dags ti släng bort å deras mat va int så nice då nåmer. Blandannat had nån flugo laga bo i en ananas som di smart hadd gömg bort i kökskåp bakom konserver.

 2010-10-05    20:01:09     URL: http://maskofsanity.blogg.se/
 mikaela

jaa ack den underbara feelisen att dela kök med andra random personer. been there done that. det ena internatet i ilmajoki, där hade vi mögelodlingar i kylen, möss och myror på diskbänken, klibbiga rester överallt och inte en jävel som städade. underbart! jag lider med dig, men försök att sätta upp en lapp eller något om du inte har gjort det? det kanske kan, om inte annat åtminstone ge en vink om att någon borde skärpa sig lite...

 2010-10-10    16:19:28     URL: http://yllestrumpa.peppar.fi/blog
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?