I dream my days away

 2010-04-01    10:49:45   av:Linda



Jag vill ha sommar
. Eller åtminstone riktig vår med gräs som börjar bli grönt och träd som har knoppar. Och sol framför allt sol.

Jag har nya färgglada skor jag vill använda men inte genast smutsa ner med slask, jag vill kunna ha kjol och strumpbyxor utan att frysa röven av mig. Jag vill kunna bli glad på morgonen av att solen skiner utanför fönstret, och kunna ha solglasögon utan att känna mig som ett fån.

Jag vill ha villafest och bad och bastu, ingen skola att oroa sig över. Jag vill ha festivaler, musik och lera. Jag vill träffa nya intressanta människor och bli mer social.
Jag vill inte gömma mig undan slasket och regnet framför datorn och sitta med tusen skoluppgifter som borde göras men som jag inte har någon som helst lust med.

I skolan frågar människor om det alltid är såhär kallt och tråkigt i Vasa, och de flesta känner nog att de vill återvända till sydligare breddgrader. Vintern har nog varat lite för länge nu.
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?